Hayallerim, Delorean ve Sen: Side by Side

1 Ağustos 2012

Side by Side

Filmlerin rafa kaldırılacağı ve dijitalin her şeye hükmedeceği günün çok yakında olduğunu savunanlar hiç kuşkusuz çoğunlukta. Dijital sinemaya evet diyenler içerisinde de bir çatışma söz konusu; 3 boyutlu filmlerin gelecek olduğunu iddia edenler ve diğerleri. Dijitalleşmenin getireceği kolaylıklar göz ardı edilemez olsa da, sinemanın orijinal aşkı filmler ile geçmişinin yarattığı güçlü bağ hep var olacak. En azından ben sinemayı düşündüğümde, aklıma gelen ilk resimlerden biri, bir ucu kıvrılmış kahverengi film kesiti olacak. 3 boyut konusuna gelirsek; hiç sevmediğimi ve bana kesinlikle doğal gelmediğini söylemeliyim.
Sinema ile ilgilenen herkesi etkileyecek olan bu süreç hakkında çekilmiş bir belgesel Side by Side. Yapımcısı ünlü aktör Keanu Reeves. Hem dijital hem de eski usul yöntemlerin konuşulduğu ve tartışıldığı bir belgesel olmuş Side by Side. Fragmanı izleyince ise kameranın doğrulduğu isimlerden etkilenmemek elde değil: David Fincher, James Cameron, Martin Scorsese, David Lynch... Ben belgeseli izlenecekler listemin en yukarısına ekledim. Belgeselin fragmanına bir göz atın:

2 yorum:

  1. Üç boyutlu filmlerden ben de hiç hoşlanmıyorum. Ha belki gerçekten tüm film boyunca o efekti koruyabilseler sevicem ama şu an ki hali ile baş ağrısından başka bir işe yaramıyor. Ama çoğunluk aksini düşünüyor nedense. Arkadaşlarım "ooo 3D'ymiş hadi gidelim" diyorlar. Teknoloji beni korkutuyor azizim... Belgeseli de izlicem umarım.

    YanıtlaSil
  2. İzlemeye çalıştım benim hat sapttı! Bu nasıl limitsiz hat yahu:))

    YanıtlaSil