Hayallerim, Delorean ve Sen: Avokado I

28 Şubat 2013

Avokado I

Zihnim bir çölden farksız hissettiriyor bu aralar. Tam ağzını açıp benimle konuşacak derken suratını asıp kafasını çeviriyor öbür tarafa. Bu kuraklık sevgili blog'u da etkiliyor ister istemez. Güncellemeler seyrekleşiyor, sessizlik çoğalıyor. Böyle dönemlerde kendimle savaşmak adına bir cephe açmaya karar verdim. Tek bir konu başlığının altına uzun uzun yazmak zor olduğunda birçok konu hakkında kısa kısa yazmayı görev bileceğim kendime. Böyle bir denemeyi Bunları seviyorum. adlı iletimde yapmıştım. O iletiyi şu anda geliştirmekte olduğum yeni bir serinin kaba taslağı olarak almak yanlış olmayacaktır. Bu yeni seriye Avokado adını veriyorum. Haydi başlayalım o zaman.


Avokado 1: Güzel insanım G. sonunda kendine bir blog açtı! FROM DAS EGG'de güzel yerlerin güzel fotoğraflarını bulacaksınız. Kesinlikle göz atın!

Avokado 2: Beginners. Ewan McGregor ve Christopher Plummer'ın başrolleri paylaştıkları film melankolik fakat sevimli ve yaratıcı bir sanat parçası. Karısının ölümünden sonra oğluna gay olduğunu söyleyen Hal ve oğlu Oliver'ı odağına alan film dünya yalnızlığına, samimiyete, sevgiye, hüsrana, aileye, kaçmaya ve mizaha farklı bir yerden bakış atmaya çalışıyor. Film biçimsel olarak da yenilikçi tavrıyla beğeni topluyor. Keyifli bir seyirlik. 2010 yapımı filmin yönetmeni Mike Mills.

Avokado 3: Doctor Who. Doktor bu zamanın en büyük kurtarıcısı ve ben ona hayranım. Büyük ve duygu dolu yazıyı bekleyin. Fantezi sevmeyenler kenara çekilin.

Avokado 4: Kediler ve Kitaplar'da Girls ile ilgili uzun ve güzel bir yazı çıktı. Diziyi severlerin ve hakkında daha geniş bir fikre ulaşmak isteyenlerin okumasını öneririm. Girls hakkında ufak bir yazı ben de yazmıştım. Benim yazıma buradan, Kediler ve Kitaplar'daki incelemeye buradan ulaşın.

Avokado 5: Google Earth kamerasına yakalanan dünya anlarının ve deliliklerinin fotoğraflarından oluşma 9-eyes. Montreal'li sanatçı Jon Rafman'ın toparladığı, Londra'daki Saatchi Galerisi'nde de sergilenmiş fotoğraflar korkutucu. Delilik hepimizdeyken her yerde gözetlenebilirlik ürkütücü. Kocaman dünyada daha az kaybolup daha az bulunmamıza araç olabilir mi bütün bu dikizleme çılgınlığı? Sanmıyorum. Bu yüzden 9-eyes fotoğrafları rahatsız ediyor.

DİPNOT: Neden mi Avokado adını seçtim? Neden olmasın diye düşündüm. Avokado da herhangi bir isim kadar iyi değil mi? Ve leziz olduğu tartışılamaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder